Molėtai – kosmoso platybėse

Maži ir dideli įspūdžiai iš dviejų savaitgalių praleistų Molėtuose

Pradėkime nuo maisto, nes tuščiu skrandžiu keliauti sunku.

Donatelo picerija

Užsakymai priimami prie baro. Pasiėmėme picas, kurios buvo super paprastos, bet kaina kaip Vilniaus centre. Matyt dėlto, kad Vilniaus gatvėje.

22833399_10203793140107099_2127257668_o

Zodiakas

Įėjus galvojome, kad jie turi boulingą, bet aplinka labai tinkama po Molėtų observatorijos, daug žvaigždžių tematikos. Valgai kijevo kotletą ir kepsnį kosmose. Čia rimtai. Boulingo takelių visgi neradome.

Cepelinų gryčia

Nors Cepelinų gryčia jau baigė šių metų sezoną, bet tai tikriausiai yra skaniausi cepelinai po mūsų močiučių gamybos. Jauki kaimiška aplinka, šeimyniškas aptarnavimas ir visiškas pasitikėjimas klientu (primena senolių pasakojimus apie “Smetonos Lietuvą”). Kodėl taip sakom? Nes keliaudami po Labanoro girią visiškai pamiršome, kad neturime grynųjų pinigų. Akcentuojam tai, nes atvykus ir paklausus, o ar gal galime atsiskaityti kortele, jie pasakė, kad Jūs pavalgykite ir atvešite grynuosius pinigus vėliau. Ką?! Jie visiškai ramiai paaiškino, jog galime atvežti pinigus kitą savaitgalį arba kada vėliau. Numalšinus alkį nuskubėjom iki bankomato, nes visą kelią iki bankomato jautėmės nejaukiai. Jie nerealūs kaip ir jų cepai. Tikrai grįšim. Už tokią maloniai netikėtą paskolą cepelinais Pagarba iš didžiosios raidės.

,,Mūko kebabai‘‘

Jeigu svajojot pamatyt kebabinės meniu su labai nestandartiniais pavadinimais, tai va, puiki vieta. Meniu nustebino – skonis nuliūdino. Nors ,,Žiurkikės kebabų‘‘ ir nepabandėme.

Ir užbaigsim gastronominę Molėtų kelionę desertu.

Vanilinis dangus

Vilniuje nepavyko užeiti, bet užsukome Molėtuose. Jauku, skanu, bet dar labai norėtūsi aplankyti ir ,,Slibino slėptuvę‘‘ kaip suprantat smalsumas veda dėl pavadinimo. Čia kaip ,,Jurgis ir drakonas‘‘ tik kitaip.

22790640_10203793142307154_1037684590_o

Na o dabar apie smagiausią dalį

Pirmajam savaitgaliui nuoširdžiai visiškai nesiruošėme. Dėlto teko ieškoti ką lankysime tą pačią dieną.

Molėtai, nors ir mažas miestas, bet turi išlikusią įspūdingą žydų istoriją. Šalia savivaldybės stovi žydų prekybos pastatas, kuriame įsikūrę restoranai, kavinės ir t.t. Radome skulptūrų parką (tiksliau skulptūros?) ir apėmė liūdesys, bet tikimės gal ne ten nuklydome…

22812668_10203793143387181_1284318854_o

Grįždami iš parko užėjome pasiteirauti apie lankytinas vietas Molėtų krašto Informavimo centre. Ten nei daug, nei mažai, praleidome beveik valandą. Mus pasitiko pati šio centro direktorė Daiva Kulienė, kuri jau savo darbo pabaigoje mus pasikvietė susipažinti su Molėtų krašto istorija per virtualius akinius. Buvo be galo įdomu ir kviečiame šią pramogą išbandyti visus. Galite pasižvalgyti po Alantos dvaro sodą, pažvejoti senuoju poledinės žūklės būdu bei sudalyvauti keliuose karuose.

Molėtų turizmo ir verslo informavimo centre yra ir jauki krautuvėlė, kurioje jau esame nusižiūrėję šventėms dovanų. Manau kažką rasite ir Jūs.

Viskas apie virtualaus turo po Molėtus kainas ir užsakymus (http://www.infomoletai.lt/travel-view/id-10/)

22812731_10203793142467158_1731950691_o

Muziejai aplink Molėtus:

Etnokosmologijos muziejus – taip patogiai registruotis į ekskursiją dar neteko. Viską padarėm internetu, gavome patvirtinimą ir opa! Mes jau kosmose. Be gido šiame muziejuje lankytis jums niekas neleis, o ir  be jo būtų neįdomu. Tad neliūdėkite. Labiau liūdinantis faktas yra tai, kad Lietuvoje tiek nedaug naktų yra šviesių ir tinkamų žvaigždžių stebėjimui. Observatorijos aplinka, bei išvaizda yra unikali visoje Lietuvoje. Tokio pastato daugiau Lietuvoje niekur nepamatysite. O kaip minėjo gidas – etnokosmologijos muziejus yra toks vienintelis net visame pasaulyje.

Daugiau informacijos – http://www.etnokosmomuziejus.lt/lt/

Antano Truskausko medžioklės ir gamtos eksponatų muziejus – tvarkingas ir šiuolaikiškai įrengtas medžiotojo eksponatų, apdovanojimų ir prizų muziejus. Ekskursiją vedė pats Antanas Truskauskas. Eksponatai tikroviški, žymiai geresnės kokybės nei Tado Ivanausko gamtos muziejuje, nors kolekcija yra žymiai kuklesnė.

Ežerų žvejybos muziejus per dvi gryčias išsidėstęs muziejus. Viduje valtys, tinklai ir viskas kas susiję su žvejyba. Ekspozicija plati, su daugybe iliustracijų ir šiek tiek kalbančių žuvų mažiesiems.

Bendras bilietas abiems muziejams kainuoja 2 eurus

received_10203793111066373

Alantos dvaras – buvome vakare ir į vidų įeiti negalėjome, tačiau dvaro atmosfera tvyro net ir lauke. Šio dvaro išorė yra pilnai sutvarkyta ir atimanti žadą. Parkas labai didelis, taip pat yra išlikę dvaro pastatai, bei jau naujesnių laikų pastatas kuriame buvo kino teatras. Nors Alantos dvaras yra Naujasodyje, o ne pačioje Alantoje, bet labai siūlome užvažiuoti ir į patį Alantos miestelį su išties žavia bažnyčia.

Labanoro apžvalgos bokštas – užlipus atsiveria puikūs ežerų vaizdai. Užlipa nevisi, bet aukščio baimei įveikti vieta puiki. Pats lipimas į bokštą lengvesnis nei gali pasirodyti, daugelis lipančiųjų tą baimę įsikalba. Aukštis tik 36 m.

Copyright © 2017 Visos teisės saugomos.